Snabbrapportering..

.. från Cronimet Cup som spelas idag (lördag) och imorgon.

FAIK har idag spelat 2 matcher där det blev oavgjort (3-3) i derbymötet mot Avesta i första fighten och vinst mot Team Gävle i den efterföljande med 7-6. Noterbart är väl att #31 Erik Fredriksson pyttsade 3 baljor mot Team Gävle. Till den ansenligt stora publikens (kom ihåg att det trots allt är lördagsförmiddag och att Håkan 'Nordman' Hemlin med sällskap gästade bruks igår kväll) stora besvikelse så gjorde inte "Ersa" målen i följd och fullbordade därmed inte sitt äkta hat-trick. Och tur var väl kanske det för med tanke på temperaturen uppe på fagge idag så var det nog för allas bästa att kepsar och mössor behölls huvudet.


Imorgon möter FAIKen först Ekerö och sedan IFK Ore som idag möttes och där Ore till slut visade sig vara storebror med siffrorna 2-3 efter slutsignalen. Jonathan Persson heter en snubbe som förra säsongen spelade i Almtuna och kvalade till Elitserien, men som i år spelar i IFK Ore. Om du inte gillar FAIKen så kan i alla fall denne puckkäre playmaker vara något att kika in när du kommer och kollar på den spännande fortsättningen av Cronimet Cup imorgon, för det gör du väl?


Oavsett hur du nu gör så kommer i alla fall jag att vara där och kolla på hockey eftersom jag fortfarande inte är färdig med min penicillinkur. Har du vägarna förbi tycker jag dock att du hugger tag i mig och byter några ord i caféterian eller något. Hungrar efter social stimulans efter en vecka i sjuksängen!












# /20



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0