Update.

Vinst med hela 9-1 blev det idag.. Köping hade inte mycket till motstånd att bjuda på när FAIK var både snabbare, starkare och bättre idag. Har för mig att någon rovfågel spekulerat i att FAIK bad om förflyttning från Div 2 västra B för att det skulle vara "för tufft" där i vinter och inte p.g.a de egentliga skälen.. Dagens match stärkte väl inte precis denne mans aktier i frågan och det ska bli kul att se vad han har att skriva om dagens utskåpning av ett halvfriskt FAIK med flera spelare + en målvakt borta.. Besök gärna Falkens blogg här nedanför. Var dock beredd på att ta det eventuella matchreferatet med en nypa.. nej, en SKOTTKÄRRA salt!!





http://falkensegen.blogg.se/




Vilsen falk?






/ #20



Kommentarer
Postat av: Falken

Hallå! Schysst blogg, och kul att du lägger lite energi på att göra reklam för min blogg.. =)

Min kommentar om att Faik återigen byter serie får du ta med en nypa salt.. (det verkar du ha förstått i andra sammanhang iaf)och ang tuffheten i div2 VB så är det väl inte direkt Köping HC som jag menar står för den, även om det förvisso har bjudits på några duktigt tighta fighter lagen emellan då och då.. Min kommmentar bygger på Faiks ganska självsäkra målsättning, ett par säsonger bakåt, där man mer eller mindre skulle rensa i VB på sin väg mot div1 (vilken vi ju inte direkt har sett)Sticker man ut hakan så får man ju vara beredd på att få lite mothugg, eller hur..!? Av olika skäl så kommer jag inte att följa KHC lika noga denna säsong, därav har jag heller ingen aning om hur träningsmatchen förlöpte, så något referat kommmer det inte från mig..vare sig med eller utan salt..



Lycka till i VA, och krya på dig..! =)



//Falken

2009-09-20 @ 21:27:51
URL: http://ww.falkensegen.blogg.se/
Postat av: Nån

Oups!

Är KHC en värdemätare för FAIK?

Då måste jag nog erkänna att rovfågelns resonemang ter sig som en klar sanning!

KHC kommer förmodligen gå från klarhet till klarhet dvs rakt ner i trean :(



FAIK bytte verkligen serie pga att de inte räckte till förra säsongen serie...

Önskar o hoppas att ni lyckas bättre på den delan av hockeysverige!

2009-09-20 @ 22:36:39
Postat av: victor

@ Falken: Ja, jag kan väl inte personligen stå för vad som sades när jag själv bara var 13-14 år, men det jag (och många andra, insatta eller inte) reagerade på var det du trodde var skälet, som jag självklart, förstår var ett sätt att försöka provocera och som du säger "sticka ut hakan lite" på. Det är bara kul. Alla måste ju dock få ha en åsikt, och nu fick du ju som sagt lite gratisreklam till din blogg och vice versa! och tack..



@ Nån: Som sagt så böt FAIKen inte serie "pga tuffheten" i VB utan p.g.a ekonomiska skäl. Det handlar om kvarlevnaden av en, historiskt sett, väldigt anrik och viktig klubb för staden.



Mvh,

Victor

2009-09-21 @ 10:08:51
URL: http://bloggtjugo.blogg.se/
Postat av: Falken

Nej, ingen ställer dig till svars Victor, iaf inte jag, men det var inte så länge sedan, det var faktiskt förförre coachen, Hedberg tror jag han hette som uttalade målsättningen att rensa i div2 VB.. Ang att provocera så försöker jag det ganska ofta, allt för att få igång en diskussion/reaktion på något sätt.Tack för din reaktion! På återhörande! =)

2009-09-21 @ 17:35:55
Postat av: victor

Så är det.. friskt vågat, hälften vunnet!



Tills vidare~



/victor

2009-09-21 @ 21:45:55
URL: http://bloggtjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0